czwartek, 10 kwietnia 2014

Rosado.

Przeglądam dzisiejsze i wczorajsze wpisy kolegów blogerów skrobiących o winie i mam wrażenie, że sporo emocji wzbudza różowe vinho verde z Biedronki - Urbe Augusta Rose. Opinie są różne, jedni chwalą, inni ganią. Podobnie było zresztą na oficjalnej prezentacji win portugalskich zorganizowanej przez właściciela tego popularnego dyskontu. Czytelnicy nie wiedzą, czy brać je kartonami, jak sugerują niektórzy, czy może omijać łukiem bardziej lub mniej szerokim, jak zalecają inni. Mnie to wino jakoś specjalnie nie zauroczyło, ale też nie zniechęciło, raczej zaciekawiło i pewnie poświęcę mu jeden z kolejnych wpisów, zwłaszcza że zostałem w to wino zaopatrzony.

Dzisiaj jednak nie piszę o winie z Biedronki, ale o winie z Winestory, które było niedawno w promocji - kosztowało 25 zł, regularna cena zaś to 29 zł. To Marqués de Castilla z Bodegas Cristo de la Vega, tym razem w wydaniu różowym (poprzednio pisałem o białym kupażu sauvignon blanc i chardonnay). Rosado jest mieszanką garnacha (grenache) i tempranillo - dwóch szczepów, które wydają się być filarami winiarstwa hiszpańskiego, gdy myślimy o winach czerwonych. Garnacha stanowi znakomitą większość w tym kupażu (80%), wino nie ma kontaktu z beczką. Poszczególne odmiany fermentują oddzielnie, mieszane są dopiero przed butelkowaniem. Tyle o nudnych szczegółach technicznych.


Ciekawsze jest to, co w końcu trafia do kieliszka. Do win różowych mam stosunek raczej lekceważący, przy każdej okazji podkreślam, że nie przepadam za tymi winami, co więcej - nie mam ochoty ich pić. Jak na złość butelki różowego wina "atakują" mnie ze wszystkich stron, jednak lekko osaczony unikam z nimi walecznej konfrontacji, staram się raczej poznać wroga. Tym razem wyimaginowany wróg okazuje się być serdecznym przyjacielem, czuję się więc nieco głupio, jestem ofiarą swoich własnych uprzedzeń. Wino jest świeże i aromatyczne, odrobinka "gazu" wzmacnia to wrażenie, jest w nim sporo fajnego owocu (truskawka, malina) i rozsądna ilość alkoholu (11,5%). Prawdę mówiąc przypasowało mi bardziej niż mieszanka sauvignon blanc i chardonnay. Świat zwariował...

-------------------------------------------------------
Bodegas Cristo de la Vega
Marqués de Castilla, Rosado Garnacha-Tempranillo 2013
odmiany: 80% garnacha, 20% tempranillo
alk.: 11,5%
cena: 29 zł w Winestory
-------------------------------------------------------

Wino otrzymałem od Wineonline, właściciela sklepów Winestory. Dziękuję! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz