wtorek, 16 kwietnia 2013

Winne Wtorki #49.

Myli mi się numeracja Winnych Wtorków, pewnie dlatego, że nie we wszystkich brałem udział. Ale nie przejmujmy się tym teraz, najważniejszy jest dzisiejszy temat, czyli egzotyczny riesling. Riesling to dla mnie odmiana bardzo magiczna. Każda opróżniona butelka była inna od poprzedniej i choć pewnie charakterystyczne elementy się powtarzały, to każda była niepowtarzalna. Rieslingi niemieckie czy francuskie mają wyrobioną markę, te najlepsze charakteryzują się też niemałą ceną. A jak jest z rieslingami z nowego świata?


Ja dziś opowiem Wam o rieslingu z Chile, który pojawił się stosunkowo niedawno w sklepach Winestory, a pochodzi od znanego i lubianego producenta Vina Chocalan. Nie wiem dlaczego nie było go wcześniej, bo riesling produkowany jest w Dolinie San Antonio już od jakiegoś czasu. Dość powiedzieć, że moja butelka pochodziła z rocznika 2009, więc do najświeższych nie należała. O ile kolor uciekający w stronę głębokich odcieni żółtego mógł już nieco zdradzać wiek wina, to żywa kwasowość wyraźnie temu zaprzeczała. Nos bardzo bogaty, pełno w nim dojrzałych owoców egzotycznych, złamanych nieco niedojrzałym jabłkiem i kwaśną limonką, można też wyczuć charakterystyczne dla dojrzałych rieslingów nuty naftowe. Usta równie bogate, choć tutaj słodycz jest skutecznie neutralizowana kwasowością.

Nie wiem, czy będzie to mój ulubiony riesling, ale uczciwie muszę przyznać, że był jednym z ciekawszych, jakie miałem okazję pić. Na pochwałę zasługuje też cena - 39 zł w sklepie wydaje się być kwotą niewygórowaną, jak na takie bogactwo wrażeń. Na pewno warto spróbować.

Wino kupiłem w jednym ze sklepów sieci Winestory.

-------------------------------------------------------------------------------
Winne Wtorki #49 na podniebieniach innych blogerów
-------------------------------------------------------------------------------
Winniczek
Czerwone czy białe?
Winne przygody
To co pijemy
-------------------------------------------------------------------------------



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz