środa, 16 września 2015

TFFG Portfolio Tasting 2015.

W ubiegłym tygodniu w warszawskim hotelu La Regina można było zapoznać się z ofertą krakowskiego importera win The Fine Food Group. Co prawda nie udało mi się „oblecieć” stanowisk poszczególnych producentów na sali głównej, ale miałem okazję wziąć udział w wykładach prowadzonych przez Franka Smuldersa posiadającego tytuł Master of Wine. Wykłady były dwa, pierwszy dotyczył podobieństw i różnic pomiędzy dwoma sławnymi regionami winiarskimi Hiszpanii - „Rioja vs. Ribera del Duero”, drugi zaś nosił tytuł „Różnorodność win Południowej Afryki”. Oczywiście w trakcie wykładów próbowaliśmy win z portfolio importera, które, co tu dużo gadać, były po prostu bardzo dobre. Jeśli chodzi o Hiszpanię, to oczywiście perełką były wina Muga z apelacji Rioja. To producent uznawany za jednego z najlepszych w Hiszpanii, choć znalazłoby się niemało osób uważających, że nawet w całej Europie. Piłem wina od tego producenta kilkukrotnie i zawsze byłem więcej niż zadowolony. Nie sądzę bym szybko zmienił zdanie na ten temat. Vina Pedrosa z Ribera del Duero wydają się bardziej mocarne i napakowane, ale nie można odmówić im klasy i elegancji. Mają nieco inny charakter, a Frank szukając analogii do win francuskich porównał je do Bordeaux, natomiast Rioja jest jego zdaniem odpowiednikiem Burgundii. Można się z tym zgodzić lub nie, w każdym razie zdanie Mistrza należy uszanować :)

Frank Smulders MW.
Wina z RPA zaprezentowały się ze świetnej strony. Importer zaczynał swoją działalności od sprowadzania win z tego kraju i do tej pory są one mocną pozycją w portfolio. Nawet najtańsze wina trzymają wysoki poziom, o czym miałem okazję przekonać się już wcześniej. Na twarzy Franka można było również zauważyć respekt i podziw dla niektórych win, miałem wrażenie, że był nawet nieco zaskoczony ich wysoką jakością. Szczególnie przypadły mu do gustu kupaże, a przy okazji wyraził swoje przekonanie, że najlepsze wina świata są zazwyczaj mieszankami. Nawet jeśli są monoszczepowe, to często grona do ich produkcji pochodzą z różnych parceli. To ciekawe spostrzeżenie i warto mieć je na uwadze.


Uprzejmie dziękuję za zaproszenie na wykłady, były cennym wkładem w moją winną edukację. Żałuję, że nie udało mi się zapoznać z całym portfolio, ale mam nadzieję, że spotkamy się jeszcze nie raz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz