wtorek, 19 marca 2013

Winne Wtorki #47.

W dzisiejszej edycji Winnych Wtorków na tapetę bierzemy wina z węgierskiego Egeru i niekoniecznie musi to być Egri Bikaver. Wspominałem Wam kiedyś, że mój pierwszy, szerszy kontakt z winami węgierskimi miał miejsce podczas Grand Prix Magazynu Wino - jak pamiętacie gośćmi specjalnymi byli wtedy winiarze z Egeru.

Pisałem wówczas tak: "Fajnym winem był [...] Egri Csillag 2011 od Thummerera. Taki biały Egri Bikaver - kupaż kilku białych odmian. Świeże, aromatyczne wino (przeważają nuty kwiatowe), bardzo przyjemne w piciu. Te białe wina sprawiły, że mam ochotę bliżej poznać winiarstwo węgierskie."

I staram się poznawać. Dzięki firmie Interwin dziś mogę cieszyć się butelką o nazwie "Napbor", pochodzącą z winnicy St. Andrea.


Napisałem "cieszyć się", choć nie jest to radość bezgraniczna. Ale o tym za chwilę. Ze szczegółów technicznych należy odnotować skład tego niezwykłego kupażu, na który składają się następujące szczepy: olaszrizling, harslevelu, pinot blanc, chardonnay, sauvignon blanc, rajni rizling i leanyka. Jaki jest ich udział w całości pozostaje dla mnie zagadką, na stronie internetowej producenta najświeższym rocznikiem wina "Napbor" jest 2009, a moje pochodzi z 2011. W zasadzie mógłbym napisać o tym winie to samo, co o produkcie Thummerera, ale prawdę mówiąc 14% alkoholu, który wychodził z każdej strony i nijak nie dawał się ujarzmić, psuło ogólne, dość pozytywne wrażenie i zabijało przyjemność picia tego wina. Najprawdopodobniej znacznie lepiej wypadłoby z jakimś konkretnym jedzeniem. Ja podjadałem różne rzeczy i za każdym razem wino pokazywało inne oblicze. To było nawet ciekawe, bo miałem wrażenie, że piję różne wina. Jednak nadmiar alkoholu za każdym razem dawał o sobie znać i to już takie fajne nie było. Być może miłośnicy procentów będą zadowoleni, ja wolę wina lżejsze, mniej męczące. Niemniej jednak warto spróbować - nie ma nic bardziej cennego niż własne doświadczenia.

Wino otrzymałem do degustacji od importera Interwin Sp. z o.o. Serdecznie dziękuję!

------------------------------------------------------------------
Winne Wtorki #46 na podniebieniach innych blogerów:
------------------------------------------------------------------
Blurpp
Pora na wino
------------------------------------------------------------------

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz