wtorek, 4 marca 2014

Winne Wtorki #71.

Blurppp, zapewne pod wpływem swoich ostatnich wojaży, zaproponował abyśmy bieżący Winny Wtorek poświęcili hiszpańskim winom z konkretnych apelacji. Jego sugestia brzmiała tak: "dowolny kolor, dowolny styl i trzy regiony do wyboru Murcia, Walencja i Alicante (wraz z podapelacjami), czyli np. w wypadku Mursji też: Bullas, Jumilla czy Yecla, a w wypadku Walencji Utiel Requena".

Przyznaję się bez bicia, że idę nieco na łatwiznę, nie wybieram się do sklepu po konkretną butelkę - ta z apelacji Yecla trafiła do mnie sama, dzięki przesyłce z Biedronki. Uznałem, że kupowania kolejnych butelek, kiedy w „składzie” zalega ich niemal 80, pozbawione jest głębszego sensu. Winne Wtorki to zabawa, nie musimy prężyć muskułów za wszelką cenę.


Wino, o którym mowa to Mona by V&F. Blurppp dokładnie je opisał jakiś czas temu wskazując na informacyjne rozbieżności i nieścisłości. Bazując na informacjach zawartych na etykiecie i kontretykiecie, dowiadujemy się, że jest to wino z rocznika 2010 zrobione z odmiany monastrell, oznaczenie crianza mówi nam, że spędziło ono trochę czasu w beczce.

Nie za bardzo chce mi się wnikać w te wszystkie niuanse aromatyczno-smakowe i w to, czy wino odzwierciedla cechy apelacji, z której pochodzi, czy nie - wydaje mi się, że dla większości moich czytelników nie ma to specjalnie znaczenia. Oni mnie pytają: dobre jest czy nie? Odpowiadam: nie wiem, czy dobre, ale mi smakowało. Zwłaszcza, że przygotowałem sobie na szybko talerz z przekąskami: żółty wędzony ser, czarne oliwki i hiszpańską szynkę w oliwie.


I to było dobre. Smakowało mi jedno i drugie. I to jest w tej całej historii najważniejsze. Radość z picia i jedzenia - radość, która nie potrzebuje słów do jej opisania.

-------------------------------------------------------
Bodegas la Purisma
Mona by V&F, Monastrell Cianza 2010
odmiana: monastrell
alk.: 13,5%
cena: 24,99 zł
-------------------------------------------------------

Wino otrzymałem do degustacji od Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka: Dziękuję!

--------------------------------------------------------------------------
Winne Wtorki #71 na podniebieniach innych blogerów: 
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz