wtorek, 11 lutego 2014

Nero d'Avola Paccamora 2012.

W deszczowy wieczór sięgnąłem po kolejną butelkę z kartonu nadesłanego przez Centrum Wina. Było to wino od producenta Curatolo Arini - ich grillo opisywałem wcześniej - Nero d’Avola Paccamora 2012. Ponieważ wspomniane grillo bardzo mi smakowało, a odmianę nero d’avola darzę sympatią, byłem ciekaw jak producent poradził sobie w tym przypadku.


A poradził sobie całkiem nieźle. W dość trudnym, bardzo gorącym na Sycylii roczniku, udało się zrobić wino, które urzeka dojrzałym, ale nie przegrzanym owocem (wiśnie, śliwki), w dodatku alkohol udało się utrzymać w ryzach - 13% to wartość bardzo rozsądna w tych warunkach klimatycznych. Ogólnie wino charakteryzuje się niezłą równowagą, nie cierpi na przypadłość zwaną przez niektórych „dżemowatością”, pije się naprawdę nieźle. Czego chcieć więcej? Oczywiście, jak zawsze, niższej ceny. 39,90 zł za butelkę co prawda nie przeraża, ale już cena 29,90 zł byłaby diabelsko kusząca.  No, ale to nie ja ustalam ceny :)

-----------------------------------------
Curatolo Arini
Paccamora Nero d'Avola 2012
odmiana: nero d'avola
alk.: 13,0%
cena: 39,90 zł
-----------------------------------------

Wino do degustacji otrzymałem z Centrum Wina. Dziękuję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz