wtorek, 21 sierpnia 2012

Winne Wtorki #33

Barbera to jeden z moich ulubionych szczepów, tak mi się przynajmniej wydawało kiedyś, gdy rozpoczynałem przygodę z winem. Czas potrafi weryfikować i studzić gorące niegdyś uczucia, ale wydaje mi się, że żar mojej do barbery miłości nic ze swej temperatury nie stracił. Win zrobionych z tego piemonckiego szczepu piłem ostatnio nieco mniej, więc ucieszyłem się szczerze, gdy okazało się, że dzisiejszy Winny Wtorek będzie poświęcony właśnie barberze.



Moja butelka pochodzi z Tesco i zamawiana była specjalnie dla tej sieci supermarketów ("Selected by Tesco") w winiarni Fratelli Martini Secondo Luigi. Cena w polskim Tesco zbliżona jest do tej, która obowiązuje w Wielkiej Brytanii, co może tylko cieszyć.

Wino, przyznaję to z przykrością, nie zachwyciło mnie, co nie znaczy, że zupełnie zawiodło. Co prawda mój tępy z natury nos zbyt wiele aromatów w kielichu nie wyczuł, ale w ustach historia zupełnie inna. Przede wszystkim spora kwasowość i wcale nie mało alkoholu, owoc (wiśnia) też obecny, choć kwaś i procenty nie pozwalają mu się wyszaleć. W zasadzie podręcznikowe wino, brakuje mu jednak równowagi, kwasowość niepodzielnie dominuje nad resztą. Takie wino na pewno byłoby lepsze do jedzenia, założę się że Winniczek - autor tematu tej edycji Winnych Wtorków - znalazłby godnego partnera dla barbery.

Drobna porażka nie zabiła mojej sympatii dla win z barbery, chętnie sięgnę po inne butelki, choć może to nie nastąpić zbyt szybko. Pragnę poinformować czytelników mojego bloga, że postanowiłem wstrzymać się z winnym zakupami - nie mam już miejsca na kolejne butelki. Zaczynam zatem program opróżniania składu, co bardzo mnie cieszy, bo jest w nim trochę fajnych win, ich opisy będę starał się zamieszczać na blogu. Fanów Winnych Wtorków z góry przepraszam, bo może wystąpić taka sytuacja, że nie będę posiadał w swych "zbiorach" omawianego trunku. Postaram się jednak trzymać rękę na pulsie i w razie czego podlinkuję u siebie blogi pozostałych Wtorkowiczów.

A zatem... do dna!
----------------------------------------------------------
Barbera d'Asti D.O.C. 2007
Fratelli Martini Secondo Luigi (Selected by Tesco)
Alk. 13,5%
Tesco Gocław - 39,99 zł (04.08.2012) - zakup własny
----------------------------------------------------------
Winne Wtorki nr #33 na podniebieniach innych blogerów
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz